Badanie ankietowe online przeprowadzono metodą CAWI wśród pracowników Wydziału Informatyki i Telekomunikacji Politechniki Wrocławskiej w dniach od 30 września do 10 października 2022 roku. Celem badania było poznanie opinii pracowników na temat funkcjonowania Wydziału Informatyki i Telekomunikacji w pierwszym roku jego działania oraz zidentyfikowanie obszarów ocenianych pozytywnie lub negatywnie.
W ramach anonimowego badania zebrano odpowiedzi od 177 respondentów na temat m.in. organizacji i warunków pracy na wydziale, budowania wizerunku wydziału, polityki informacyjnej, funkcjonowania wydziału w trakcie pandemii Covid-19, ogólnego poziomu satysfakcji.
Przy 531 osobach uprawnionych do udziału w badaniu efektywna stopa zwrotu wynosiła ponad 33%. Dla określonego z góry poziomu precyzji, tj. poziomu ufności 0.95 oraz dopuszczalnego błędu standardowego w granicach 6%, warunek reprezentatywności dla badania ankietowego został spełniony. Ankieta składała się z metryczki i trzynastu pytań, w tym z dwóch pytań zamkniętych wielokrotnego wyboru, siedmiu pytań macierzowych jednokrotnego wyboru oraz czterech pytań otwartych dotyczących wyrażenia dodatkowych uwag i sugestii.
Najlepiej ocenionymi elementami wyróżnionych obszarów wśród zebranych opinii okazały się:
- w obszarze organizacji i warunków pracy – atmosfera pracy (80%), przestrzeganie norm i zasad etycznych (72%), warunki bezpieczeństwa i higieny pracy (72%), równe traktowanie (72%), przestrzeganie zasad poszanowania praw własności intelektualnej (70%),
- w obszarze budowania wizerunku wydziału – wydział jako renomowany ośrodek dydaktyczny (71%), wydział jako renomowany ośrodek naukowy (66%),
- w obszarze polityki informacyjnej – aktualność informacji (64%), przydatność informacji (61%),
- w obszarze funkcjonowania wydziału w trakcie pandemii Covid-19 – odpowiednia dbałość o bezpieczeństwo pracowników (75%), czytelne przekazywanie informacji dot. nowej sytuacji (70%), sprawne organizowanie pracy, np. pracy zdalnej (67%),
- w obszarze ogólnego poziomu satysfakcji – relacja z bezpośrednim przełożonym (85%), relacja z innymi współpracownikami (78%), sposób zarządzania (65%).
Najsłabiej zostały ocenione następujące elementy*:
- w obszarze organizacji i warunków pracy – perspektywy awansu i rozwoju zawodowego (28%), dostęp do szkoleń warsztatów i kursów (26%), wpływ na organy konsultacyjne/decyzyjne Wydziału (22%), warunki lokalowe (21%),
- w obszarze polityki informacyjnej – intuicyjność wyszukiwania i nawigacji na stronie WIT (21%).
Kolejne badanie ankietowe wśród pracowników zostanie przeprowadzone we wrześniu 2023 roku.
* Dotyczy ocen pozytywnych określonych w skali pięciostopniowej jako dobrze i bardzo dobrze.
* Dotyczy ocen negatywnych określonych w skali pięciostopniowej jako słabo i bardzo słabo.