Przedstawiciele samorządu, biznesu z branży ICT oraz reprezentanci innych podmiotów gospodarczych weszli w skład 24-osobowej Rady Społecznej WIT. Kadencja rady potrwa do 2024 r.
Podczas pierwszego posiedzenia, które odbyło się online członkowie Rady Społecznej wyłonili przewodniczącego. Został nim Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia oraz dwóch wiceprzewodniczących: Kamilę Cioś z Googla i Macieja Dziedzica z firmy Nokia.
WIT największy i wiodący
- Dla nas to bardzo doniosła chwila. Cieszę się, że udało się wydziałowi zgromadzić tak zacne grono, reprezentujące tak ważne instytucje, firmy ale i ważne osoby – mówił obecny na spotkaniu prof. Arkadiusz Wójs, rektor Politechniki Wrocławskiej.
Dodał, że ma nadzieję, iż przy udziale tak wyśmienitego grona dojdzie do rozwoju informatyki i telekomunikacji szeroko rozumianej, czyli zarówno w obszarze kształcenia kadr jak i rozwoju badań.
- WIT jest największym tego typu ośrodkiem w kraju, zarówno jeśli chodzi o liczbę kierunków, studentów czy kadry. Wydział jest największy nie tylko w sensie dosłownym ale jesteśmy też ośrodkiem wiodącym w sensie intelektualnym, badawczym czy akademickim – mówił rektor.
Relacje z otoczeniem ważne dla WIT
Z kolei prof. Andrzej Kucharski, dziekan Wydziału Informatyki i Telekomunikacji poświęcił najwięcej uwagi temu jak wyobraża sobie współpracę z Radą Społeczna WIT.
- Uczelnie wyższe nie są bytem samym w sobie. Naszym celem nie jest wyłącznie prowadzenie badań, które są bardzo istotne czy uczenie studentów. W takiej branży jak nasza, czyli informatyka i telekomunikacja ważne są relacje z otoczeniem społeczno-gospodarczym – mówił dziekan.
WIT wspólnotą naukowców, studentów i otoczenia społeczno-gospodarczego
Przyznał, że jemu osobiście nie podoba się postrzeganie uczelni jako zaplecza dla otoczenia społeczno-gospodarczego, w którym student jest produktem czy podejście klienckie, gdzie studenci czy otoczenie społeczno-gospodarcze są klientami uczelni.
- Jestem zwolennikiem poglądu: uczelnia jest wspólnotą naukowców, badaczy i studentów. Chcemy do tej wspólnoty dołączyć kolejny element, czyli otoczenie społeczno-gospodarcze – mówił prof. Andrzej Kucharski.
Wyjaśnił, że współpraca może się odbywać na wielu płaszczyznach: naukowo-badawczej, dydaktycznej ale i w obszarze praktyk i staży.
- Zachęcam do szukania wspólnego pola do takiej współpracy, która zresztą już ma miejsce. Mam na myśli m.in. programy doktoratów wdrożeniowych, które są ulokowane w badaniach na uczelni, a częściowo w przemyśle. Istnieje współpraca na poziomie studenckim, czyli wspólne prowadzenie prac dyplomowych z przedsiębiorcami czy samrządami. Istnieje współpraca z kołami naukowymi, nad projektami czy organizacja stażów i praktyk dla naszych studentów. Mówię o takiej współpracy, w której wygrywają wszyscy. My zapewniamy studentom praktyki. Studenci mogą nawiązać zawodowe relacje i zobaczyć jak wygląda życie po studiach. Z kolei państwo możecie się przyjrzeć studentom i szukać przyszłego narybku do swoich firm – opowiadał dziekan.
Profesor dodał, że WIT chce w swoich programach nauczania oferować studentom nie tylko to co uważa za istotne, nie tylko to czego chcą studenci od wydziału ale i to co przyszły pracodawca uważa za istotne. I to się może odbywać na wielu polach.
- Dobrą praktyką było do tej pory prowadzenie zajęć przez przedstawicieli firm, zarówno w formie zajęć nieobowiązkowych, gdzie studenci mogą zdobywać nowe umiejetności czy poszerzać czy zainteresowań. Jest również taka możliwość, aby wpisywać pewne zajęcia w programy studiów. To oczywiście wymaga stosownej otoczki formalnej ale realizujemy takie zajęcia, na których studenci w ramach studiów korzystają z zajęć prowadzonych przez przedstawicieli przemysłu, czyli mogą dotknąć nie tylko świata akademickiego ale i praktycznego, zawodowego. Co więcej cały czas staramy się doskonalić nasze programy nauczania i tutaj bardzo będę prosił państwa o pomoc, recenzowanie ale i układanie tych programów nauczania razem z nami – mówił prof. Andrzej Kucharski.
Na koniec dziekan zachęcał członków Rady Społecznej do tworzenia nowych inicjatywy, do wspierania wydziału w różnych aspektach. Dodał, że jest bardzo zadowolony z takiego składu rady.
WIT chce szybko reagować na wyzwania zmieniającej się rzeczywistości
Z kolei prof. Tadeusz Więckowski, kierownik Katedry Telekomunikacji i Teleinformatyki uważa, że stworzenie nowego wydziału, to odpowiedź na wyzwania jakie stawia przed nami rzeczywistość XXI wieku.
- XXI wiek jest określany mianem rewolucji przemysłowej. Ona jest związana z sieciami telekomunikacyjnymi, teleinformatycznymi, Internetem, Przemysłem 4.0, systemami łączności, 5G, Internetem rzeczy. Powstało zapotrzebowanie na specjalistów, inżynierów wykształconych bardziej interdyscyplinarnie. Nowoczesne rozwiązania, sztuczna inteligencja, cyfryzacja przemysłu, która jest dużym wyzwaniem powoduje, że potrzebujemy nieco innych fachowców – wyliczał szef katedry.
Dlatego WIT stawia sobie za cel: silną współpracę z otoczeniem zarówno samorządowym, gospodarczym jak i przemysłem.
- Chcielibyśmy, żeby to był wydział bardzo nowoczesny, który będzie otwarty na wyzwania jakie stawia nam szybko zmieniająca się rzeczywistość. My musimy szybko reagować na te wyzwania, na tę rzeczywistość. Chcielibyśmy, aby tak jak Politechnika odgrywa istotną rolę w regionie, my chcielibyśmy, aby Wydział Informatyki i Telekomunikacji odgrywał znaczącą rolę w regionie, który jest nam najbliższy ale i w kraju – mówił prof. Tadeusz Więckowski.
W skład rady weszli:
dr Sylwia A. Bielawska, zastępca prezydenta Wałbrzycha
Absolwentka filologii polskiej w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Zielonej Górze oraz edytorstwa i polityki wydawniczej na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Z kolei doktorat z bibliologii zrobiła na Uniwersytecie Wrocławskim oraz MBA in Community Management w Krakowskiej Szkole Biznesu i Akademii Ekonomicznej.
Pracę zawodową rozpoczęła jako bibliotekarka. W latach 2001–2008 pracowała w Wydawnictwie Uczelnianym PWSZ im. Angelusa Silesiusa, później objęła stanowisko dyrektora Biblioteki i Wydawnictwa Uczelnianego. Od 2018 r. pełni obowiązki zastępcy prezydenta miasta, gdzie odpowiada za edukację, kulturę, sport, zdrowie i sprawy społeczne.
Współinicjatorka i redaktorka „Nowej Kroniki Wałbrzyskiej”, koordynatorka przedsięwzięć wydawniczych, współorganizatorka konferencji naukowych. Autorka monografii, 51 artykułów z zakresu czytelnictwa, zarządzania w bibliotekach, książki regionalnej oraz historii książki.
- Zaproszenie do rady traktuję jako zaszczyt, ale też i wyzwanie. Jestem zainteresowana realnym wpływem na rozwój Politechniki Wrocławskiej, analizą aktualnych zagadnień dotyczących szkolnictwa wyższego oraz formułowaniem nowych wyzwań dla wspólnoty akademickiej – mówi wiceprezydent.
Wielbicielka jogi i dobrej muzyki. Zainteresowana rozwojem szkolnictwa zawodowego.
***
Kamila Cioś, Learning Program Manager & Adoption Lead Google Cloud
Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego oraz socjologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego.
W Google od 13 lat. Aktualnie Learning Program Manager dla Google Cloud.
Współpracuje z uczelniami w Polsce i regionie EMEA. Jej doświadczenie zawodowe to przede wszystkim zarządzanie programami i projektami regionalnymi i globalnymi. Wcześniej zaangażowana w projekty związane z Google Ads i współpracę z dostawcami. Zarządzanie wiedzą w organizacji i edukacja to dwa jej ulubione obszary i na nich się teraz skupia.
W Google jest również zaangażowana w wewnętrzne i zewnętrzne inicjatywy Corporate Social Responsibility oraz DE&I. Entuzjastka innowacyjnych projektów międzysektorowych np. WrOpenUp działający we Wrocławiu od 2012 r.
Z trzecim sektorem związana od szkoły średniej, bowiem wolontariat ma we krwi.
- Zaproszenie do RS WIT przyjęłam, ponieważ ścisła współpraca uczelni i biznesu jest w obecnych czasach, dynamicznych zmian, jeszcze bardziej potrzebna. Współpraca umożliwia zaangażowanym lepsze zrozumienie potrzeb organizacji, zapotrzebowania na określone kompetencje na rynku pracy, ale przede wszystkim otaczającego nas świata, a to na jego potrzeby wszyscy pracujemy. Taka przestrzeń współpracy stwarza możliwość lepszego dialogu, wzajemnej inspiracji i szukania rozwiązań – mówi Kamila Cioś.
Prywatnie miłośniczka psów. W wolnych chwilach poświęca się tworzeniu ceramiki.
***
Adam Czekalski, Workforce Strategy Manager at Credit Suisse
Absolwent informatyki na Wydziale Elektroniki Politechniki Wrocławskiej. Lider, wspierający pracę działów IT w wielu aspektach, dzięki międzynarodowemu doświadczeniu zebranemu w branżach od telekom, przez e-commerce po bankowość oraz programista, architekt oprogramowania, lider projektów, zespołów, oddziału czy strategii zasobów ludzkich.
Specjalizuje się w tworzeniu nowych zespołów, budowaniu kompetencji i optymalizowaniu działania organizacji.
Od 2016 r. współtworzy dział IT Credit Suisse w Polsce. Okazyjnie wykładowca i członek jury konkursów projektów sudenckich.
- Przyjąłem zaproszenie, bowiem od kilkunastu lat propaguję szeroką współpracę biznesu z uczelniami, włączając w to wspólne projekty, wykłady i wartościowe praktyki, jako budowanie lokalnego ekosystemu, niezbędnego do zrównoważonego rozwoju.
Prywatnie ojciec dwojga nastolatków, zaczytany w książkach pełnych akcji i zagadek. Z zamiłowania szachista, aktywnie spędza czas w górach lub praktykując rożne dyscypliny sportowe.
***
Daniel Dziadek, prezes Transition Technologies–Control Solutions Sp. z o.o.
Absolwent Wydziału Elektrycznego oraz studiów podyplomowych na Politechnice Wrocławskiej, Smart Power Grids - Inteligentne Sieci Elektroenergetyczne (ISE). Ponadto ukończył studia podyplomowe na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego, Prawo Gospodarcze i Handlowe i studia podyplomowe w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów, Master of Business Administration
W latach 2000 – 2018 kierownik wielu projektów związanych z automatyką w zakresie systemów DSC w kraju i za granicą w Transition Technologies S.A . Od 2006 r. kierował oddziałem firmy Control Solution Center we Wrocławiu. Od 2014 r. dyrektor ds. Projektów Strategicznych.
Od lipca 2018 r. prezes Transition Technologies–Control Solutions Sp. z o.o. we Wrocławiu.
Prezes jest też zaangażowany od lat we współpracę z PWr m.in. w organizowanie praktyk studenckich, opracowywanie tematów prac magisterskich oraz nadzór ze strony sponsora firmy Transition Technologies–Control Solutions Sp. z o.o. nad konkursem na najlepszą pracę magisterską z dziedziny nowoczesnych technologii TTCS-HiTech organizowanym na trzech wydziałach PWr oraz w udział w pracach komisji oceniającej prace i przyznającej nagrody czy wręczenie nagrody podczas inauguracji roku akademickiego.
Jako przedstawiciel Transition Technologies–Control Solutions Sp. z o.o. zasiada w Radzie Społecznej Wydziału Elektrycznego PWr, a od 2021 r. jako przewodniczący tej rady. Ponadto zasiada w wydziałowej komisji ds. Jakości Kształcenia na Wydziale Elektrycznym.
***
Maciej Dziedzic, dyrektor Działu R&D w firmie Nokia
Absolwent Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej oraz Zarządzania, Informatyki i Finansów w języku angielskim Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Rozpoczął karierę na stanowisku programisty w 2006 r. Od 2007 r. w firmie Nokia pracował na stanowiskach: Embedded Software Engineer, Faults Coordinator, kierownik zespołu.
Od 2015 r. pracuje na stanowisku dyrektora Działu R&D zajmującego się technologiami LTE i 5G oraz jest członkiem zespołu zarządzającego Centrum Technologicznym we Wrocławiu w firmie Nokia.
Ma ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze opracowywania, rozwijania oprogramowania oraz w zarządzaniu projektami i zespołami.
- Jestem przekonany, że aktywne działanie w ramach Rady Społecznej WIT przyczyni się do rozwoju wydziału jak i dalszego poszerzenia współpracy z gospodarką. Dlatego miło mi, że znalazłem się w tym gronie – mówi Maciej Dziedzic.
Prywatnie lubi spędzać czas przemierzając kilometry na rowerze, grać w gry planszowe - szczególnie szachy.
***
dr inż. Adam Gonczarek, współzałożyciel i szef technologii w Alphamoon
Absolwent Politechniki Wrocławskiej, gdzie zdobył doktorat z informatyki, specjalność uczenie maszynowe, a następnie pracował na stanowisku adiunkta do 2019 r.
Ma doświadczenie w pracy jako lider zespołów pracującuch nad Sztuczną Inteligencją, wykonawca i konsultant w wielu projektach badawczo-rozwojowych i komercyjnych, zarówno dla dużych przedsiębiorstw, jak i startupów.
Jest współautorem prac naukowych w wiodących czasopismach, jak Bioinformatics i Applied Soft Computing, a także na warsztatach na prestiżowych konferencjach, w tym ICML i NeurIPS.
Współzałożyciel i CTO w Alphamoon - polskiej firmie rozwijającej technologie AI i inteligentnej automatyzacji dla przedsiębiorstw.
- Zaproszenie do Rady Społecznej WIT przyjąłem, aby podzielić się doświadczeniem zdobytym w przemyśle – mówi Adam Gonczarek.
W wolnym czasie lubi podróżować, chodzić po górach i biega na orientację.
***
Zdzisław Jóśków, prezes firmy PRODUS S.A.
Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Wrocławskiej.
Od 1989 r. prowadzi firmę PRODUS S.A. na stanowisku prezesa i wiceprezesa.
Firma realizuje zadania z obszaru dotyczącego bezpieczeństwa obiektów z wykorzystaniem systemów transmisji danych oraz systemów automatyki przemysłowej.
Autor licznych opracowań z zakresu bezpieczeństwa transmisji danych. Uczestnik wielu spotkań i konferencji dotyczących wdrożenia innowacyjnych rozwiązań i technologii przemysłu informacji.
Wraz z Politechniką Wrocławską członek w grupy projektującej bezprzewodowe rozwiązania do transmisji danych na obiektach podziemnych.
***
Łukasz Kincel, programista i lider zespołu Nomtek Labs
Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Wrocławskiej - inżynier teleinformatyk.
Podczas studiów zaangażowany w działalność koła naukowego Wireless Group.
Pracował jako programista aplikacji mobilnych w dwóch wrocławskich startupach z branży konferencyjnej oraz kulinarnej,
Od 2014 r. współpracuje z wrocławską firmą Nomtek. Wcześniej pełnił role programisty, lidera zespołu, członka działu innowacji, a od 2020 r. kieruje wewnętrznym działem innowacji - Nomtek Labs.
- Moja firma i ja sam jesteśmy zaszczyceni możliwością współpracy w ramach Rady Społecznej z Wydziałem Informatyki i Telekomunikacji. Prowadziliśmy kilka edycji programów stażowych i praktyk, podczas których studenci brali udział w wewnętrznych projektach w naszym dziale. Wielokrotnie byliśmy pozytywnie zaskoczeni zaangażowaniem oraz samodzielnością młodych ludzi, którzy z determinacją rozwiązywali trudne zadania projektowe. Dołączamy do Rady, ponieważ zależy nam na rozwoju naszego regionu oraz chcielibyśmy, aby Wrocław był jeszcze bardziej postrzegany jako innowacyjne miejsce i kuźnia talentów – uważa Łukasz Kincel.
***
Tomasz Kowalczyk - NeuroSYS Sp.z o.o.
Ukończył informatykę na Politechnice Wrocławskiej.
Karierę zawodową zaczynał jako programista, potem architekt oprogramowania, a następnie kierownik projektów we wrocławskich firmach IT o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym.
Wieloletni członek ITCorner, stowarzyszenia firm technologicznych z całej Polski.
Od ponad 15 lat związany z branżą IT. Założyciel i Prezes Zarządu NeuroSYS – firmy IT specjalizującej się w tworzeniu oprogramowania opartego o algorytmy AI i Machine Learning.
Współzałożyciel dwóch startupów: Samelane.com i nsFlow.com, które pomagają przedsiębiorstwom w transformacji cyfrowej i zarządzaniu wiedzą w organizacji.
- Jako niespełniony naukowiec, cały czas staram się trzymać blisko nauki i innowacji. Dlatego z przyjemnością zasiadłem w Radzie Społecznej WIT – mówi Tomasz Kowalski.
W wolnym czasie oddaje się swojej wieloletniej pasji – paralotniarstwu.
***
Mateusz Lenar, CTO w VBA sp. z o.o.
Absolwent Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej od 1999 r. Właściciel odznaki Wyróżnionego Absolwenta Politechniki Wrocławskiej
Menedżer i specjalista IT. Od 1999 r. zarządzający i współwłaściciel spółek informatycznych.
Od 2008 r. CTO w VBA sp. z o.o. W latach 2000-2008 pracownik naukowo-dydaktyczny PWr. Autor kilkunastu publikacji naukowych. Nagrodzony „Best Paper Award” na International Conference on Knowledge Based and Intelligent Information & Engineering Systems 2005 w Melbourne. Od 2019 r. dyrektor ds. komercjalizacji badań naukowych w technologicznym funduszu inwestycyjnym Lantan Capital.
W działalności zawodowej skupia się na planowaniu i zarządzaniu interdyscyplinarnymi projektami informatycznymi dla dużych przedsiębiorstw oraz realizacją projektów B+R, a następnie komercjalizacją ich wyników. Prowadzi szkolenia, prelekcje i wykłady w obszarze planowania i zarządzania przedsięwzięciami technologicznymi. Członek Polskiego Towarzystwa Informatycznego.
- Przyjąłem zaproszenie do Rady Społecznej WIT, bowiem od lat jestem związany ze środowiskiem akademickim, a szczególnie z moją Alma Mater, w której mam wiele koleżanek i kolegów. Zależy mi na rozwoju współpracy uczelni technicznych z polskim biznesem, bo dostrzegam potencjalne synergie takiej współpracy – uważa Mateusz Lenar.
Pasjonat narciarstwa i podróży. Lubi grę w brydża i strategiczne gry planszowe.
***
Ryszard Łach, Head of Business Unit, Cloud - Unity Group
Absolwent informatyki na Wydziale Elektroniki Politechniki Wrocławskiej i MBA na wrocławskiej Wyższej Szkole Bankowej. Obecnie odpowiada za rozwój biznesu z obszaru Cloud Infastructure i rozwój kompetencji chmurowych w Unity Group.
Od początku kariery zawodowej, czyli od 1997 r. zafascynowany światem Open Source oraz tym, jak technologie internetowe wpływają na życie ludzi. Łączy skuteczne zarządzanie z silnym inżynierskim doświadczeniem. Ryszard Łach jest związany z Unity Group niemal od początku istnienia jej macierzystej marki Internet Designers, bo od 1998 r. Tam też tworzył technologiczną odnogę firmy, pracując jako Inżynier Systemów i Architekt. Zbudował zespół inżynierów DevOps i SysOps specjalizujący się w rozwiązaniach chmurowych dla branży eCommerce.
W biznesie najbardziej ceni otwartą komunikację, partnerskie relacje i współpracę.
- Od kilku lat widzę rosnące zapotrzebowanie na ekspertów na lokalnym rynku IT i duże możliwości stojące przed wykształconymi młodymi ludźmi. Jednocześnie widzę jak szybko zmieniają się technologie, którymi posługujemy się budując rozwiązania i wiem, że najwięcej wartości dają eksperci, którzy mają solidne, inżynierskie podstawy. Wierzę, że duża uczelnia, jaką jest PWr może mieć istotny wpływ na zwiększenie dostępności kadry technicznej. Mimo postępującej globalizacji, działające na naszym terenie przedsiębiorstwa są i będą beneficjentami działalności uczelni. Jednocześnie zlokalizowany tu biznes przyciąga przyszłych studentów. Jak zatem nie skorzystać z możliwości udziału w Radzie Społecznej WIT i pracach nad poprawieniem tej synergii – mówi Ryszard Łach.
Prywatnie jest ojcem trójki nastolatków. W wolnym czasie poświęca się aktywności outdoorowej: od sportów wodnych (kajaki, żagle), przez górskie (narciarstwo, wędrówki), po grę w golfa i ogrodnictwo.
***
Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia
Absolwent Wydział Gospodarki Narodowej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego - Executive MBA- acc. Apsley Business School - London.
Od 20 lat ma doświadczenie w prowadzeniu biznesu. Pracował w różnych firmach: sektor gospodarki, korporacyjny i strategiczny konsulting, tworzenie spółek w tym start up-ów, przedsiębiorca i promotor. Uczestniczył w kilku procesach IPO na GPW w Warszawie. Jest ekspertem w następujących obszarach: e-commerce, strategia, branding, tworzenie i wdrażanie nowych koncepcji biznesowych i spółek, IPO, IT, rynek energetyczny.
Współautor sukcesu: Europejska Stolica Kultury Wrocław 2016.
Od 2018 r. jest wiceprezydentem Wrocławia odpowiedzialny za Departament Strategii I Rozwoju. Przedstawiciel miasta w stowarzyszeniach i instytucjach krajowych i międzynarodowych. Odpowiedzialny za tworzenie i implementacje dokumentów strategicznych dla miasta, aglomeracji i regionu w perspektywie 2050 r.
Zakres operacyjny wiceprezydenta to: cyfryzacja, planowanie przestrzenne, architektura i budownictwo, konserwacja zabytków, rozwój gospodarczy, projekty energetyczne, zrównoważony rozwój, polityka odpadowa, nadzór nad kluczowymi spółkami miejskimi, współpraca z kluczowymi inwestorami, projekty inwestycyjne.
Prywatnie mąż i ojciec dwóch córek.
***
Tadeusz Nawracaj, Honorowy Prezes Wrocławskiej Rady Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT
Absolwent Wydziału Inżynieryjno-Ekonomicznego Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
Pracę zawodową rozpoczął w spółdzielni mieszkaniowej w Dzielnicowym Zarządzie Budynków Mieszkalnych – Wrocław Fabryczna, Polskim Związku Inżynierów i Techników Budownictwa, Hydrobudowie - Wrocław.
Na początku lat 80-tych był członkiem założycielem Spółdzielni Pracy „Biuro Projektowania i Kosztorysowania”, gdzie pełnił funkcję prezesa zarządu. W latach 1990-1996 pełnił funkcję prezesa zarządu „Probudex” sp. z o.o. Od 1997 r. pełnił funkcję prezesa zarządu Wrocławskiego Biura Inwestorskiego o/w PZITB sp. z o.o. Biuro to pełniło funkcję inwestora zastępczego prowadząc odbudowę Teatru Polskiego oraz inwestycje takie jak remont sali sesyjnej Wrocławskiego Ratusza, budowa Starostwa Powiatowego we Wrocławiu, remont II i III piętra Zamku Książ, Sądu Rejonowego – Wrocław Podwale, Sądu Ksiąg Wieczystych przy ul. Komandorskiej we Wrocławiu, Sądu KRS przy ul. Poznańskiej, Muzeum Narodowego we Wrocławiu, oraz budynku C-13 Politechniki Wrocławskiej. Ostatnia inwestycja to budowa Szkoły Muzycznej (dawniej Łowiecka) przy ul. Piłsudskiego i wygrany konkurs na projekt i realizację biurowca Nicolas przy ul. Św. Mikołaja firmy Inter-System.
Przez okres 24 lat pełnił funkcję Przewodniczącego Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa we Wrocławiu oraz przez jedną kadencję Przewodniczącego ZG PZITB w Warszawie.
W latach 2013-2020 pełnił funkcję prezesa zarządu Wrocławskiej Rady Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT. W latach 2002-2005 był członkiem Komitetu Organizacyjnego Samorządu Zawodowego Inżynierów Budownictwa.
W latach 1994-2000 członek Rady Banku Cukrobank, później BISE, obecnie Getin Bank. W latach 2012-2018 członekm Rady Nadzorczej ‘Archicom”, w latach 2014-2018 członek konwentu Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego PWr.
- Zaproszenie do Rady Społecznej WIT przyjąłem z uwagi na fakt, iż w swojej pracy zawodowej od lat 80-tych zajmowałem się wykorzystaniem informatyki w budownictwie. Swoje doświadczenie pragnę wykorzystać w pracy na rzecz wydziału, realizując moje ulubione motto autorstwa ks. Staszica: „Być Narodowi Użytecznym" – mówi prezes NOT.
Gdy nie pracuje interesuje się starymi zegarami, którym stara się przywracać życie, oraz kolekcjonuje malarstwo – głównie malarzy śląskich i okresu Młodej Polski. Interesuje się zabytkami Dolnego Śląska.
***
Dariusz Ostrowski, dyrektor zarządzający Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej SA
Absolwent Wydziału Budownictwa Lądowego Politechniki Wrocławskiej oraz studiów podyplomowych: z zakresu prawa, zarządzania finansami, komunikacji społecznej, zarządzania zasobami ludzkimi, a także zarządzania jakością i rozwoju regionalnego.
Od 1990 do 2000 r. komendant Dolnośląskiej Chorągwi ZHP. W latach 1995-2008 dyrektor Departamentu i Biura Prezydenta Wrocławia oraz jego pełnomocnik ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania. Z doświadczeń także m.in. konsultacje wdrażania reformy samorządowej w ukraińskich miastach.
Od roku 2007 prezes zarządu, a obecnie dyrektor zarządzający ARAW SA, spółki miejskiej odpowiedzialnej za inwestycje zagraniczne, rozwój przedsiębiorczości oraz animację start’upów. Osobistemu zaangażowaniu można przypisać m.in. pojawienie się we Wrocławiu IBM i B/S/H (Bosch) oraz rozwój programu „Study in Wroclaw”.
W wolnym czasie lubi gotować z pasją zdrową żywność. Chętnie podróżuje i zwiedza różne zakątki nie tylko Polski.
***
Wiesław Paluszyński, prezes Polskiego Towarzystwa Informatycznego i wiceprezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji
Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej oraz studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej i Akademii Obrony Narodowej.
Zawodowo od wielu lat zajmuje się problematyka bezpieczeństwa teleinformatycznego, obecnie cyberbezpieczeństwa. Pracował w administracji państwowej, był m.in. dyrektorem departamentu w Biurze Bezpieczeństwa Narodowego, a od 2003 r. prowadzi własną firmę konsultingową Trusted Information Consulting sp. z o.o. Był członkiem Rady Informatyzacji przy MSWiA, Rady Cyfryzacji przy ministrze cyfryzacji. Przewodniczy Radzie ds. Kompetencji Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo.
Ekspert w zakresie audytów i wdrażania norm z zakresu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji. Współautor publikacji z zakresu kryptografii, uczestnik projektów naukowych związanych z rozwiązaniami podpisu elektronicznego i infrastruktury PKI.
- Przyjąłem zaproszenie do Rady Społecznej WIT, gdyż ze środowiskiem naukowym PWr byłem związany wspólnymi projektami naukowymi, a kwestia kształcenia kadry informatycznej jest mi bliska. Ponadto Wrocław w moim życiu zajmuje szczególne miejsce, bowiem moja rodzina pochodzi ze Lwowa – mówi Wiesław Paluszyński.
W wolnych chwilach prezes PTI lubi czytać książki, zwłaszcza historyczne. Ponadto sprawuje opiekę nad pamięcią harcerskich batalionów „Zośka” i „Parasol”, biorących udział w Powstaniu Warszawskim.
***
Sebastian Pietrzak, dyrektor działu współpracy z kluczowymi Klientami IBM
Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Wrocławskiej. Techniczne wykształcenie uzyskane na PWr uzupełnił biznesowym kończąc studia Executive MBA w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i Université du Québec à Montréal.
Od zawsze jako główny cel wyznacza sobie wykorzystywanie technologii do realizacji najbardziej wymagających wymagań biznesu. W IBM odpowiedzialny za rozwój biznesu oraz współpracę z kluczowymi klientami na rynku Polskim i Krajów Bałtyckich w obszarze IBM Software.
- W swojej karierze zawodowej od ponad 20 lat miałem okazję pracować zarówno jako specjalista jak i na stanowiskach kierowniczych, gdzie byłem odpowiedzialny za projektowanie i tworzenie oraz sprzedaż i wdrożenia nowoczesnych rozwiązań IT dla klientów korporacyjnych z różnych branż i sektorów przemysłu. Rozumiem jak ważne jest właściwe kształcenie specjalistów dlatego udział w RS WIT jest dla mnie tym bardziej interesujący – mówi dyrektor.
Pasjonat automatyzacji w obszarach operacji IT (AIOps) oraz Telekomunikacji dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań wykorzystujących Sztuczna Inteligencję. Promotor zaawansowanych rozwiązań telekomunikacyjnych oferowanych przez IBM w obszarze IBM Telco Cloud.
***
Krzysztof Raszczuk, doradca zarządu ds. Inwestycji
Absolwent informatyki na Wydziałe Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej.
Od 1997 r. jest związany z firmą InsERT S.A. Zrealizował wiele projektów m.in. Subiekta. Był Liderem Programistów i Menedżerem Produktu, a obecnie jest doradcą Zarządu ds. Inwestycji.
- Zaproszenie do RS WIT przyjąłem, bowiem od 1997 r. jestem zaangażowany w różnego rodzaju działania na Politechnice Wrocławskiej, w szczególnie te związane z Wydziałem Informatyki i Zarządzania. Teraz mam nadzieję na kontynuowanie wspólnych ciekawych przedsięwzięć z nowym Wydziałem Informatyki i Telekomunikacji – mówi Krzysztof Raszczuk.
Na pierwszym miejscu stawia rodzinę. Angażuje się w społeczne inicjatywy, wspomagając je w tych dziedzinach, na których zna się najlepiej. Interesuje się historią Polski oraz sportem. Odpoczywa w ruchu – pływając, biegając. Nie jeździ na rowerze, ale na chopperze.
***
Łukasz Ronka, manager w Dolby Laboratories
Absolwent informatyki na Wydziale Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej.
Od ponad 20 lat pracuje w branży IT, przechodząc kolejne etapy od szeregowego programisty do kierownika projektów.
Obecnie manager w Dolby Laboratories, zaangażowany w tworzenie platformy komunikacyjnej dolby.io.
Od ponad 10 lat czynnie zaangażowany w edukację IT jako trener programowania w jednej z większych firm szkoleniowych w Polsce.
Interesuje się wieloma dziedzinami: szeroko pojęte IT (AI, projektowanie, programowanie, bezpieczeństwo, DIY hardware), literatura (głównie faktu), fotografia (analogowa, dokumentalna).
Jednak najwięcej wolnego czasu poświęca rodzinie i kolarstwu górskiemu w bliższych i dalszych okolicach Wrocławia.
***
Piotr Słoniński, Country Leader Volvo Group Digital & IT Poland
Absolwent informatyki na Uniwersytecie Wrocławskim. Od 20 lat związany zawodowo z koncernem Volvo – wiodącym dostawcą najbardziej pożądanych i skutecznych rozwiązań transportowych i infrastrukturalnych na świecie. W Volvo pełnił kierownicze funkcje w obszarach związanych z transformacją cyfrową i IT w Polsce oraz w centrali w Szwecji.
Obecnie jest szefem oddziału Volvo Group Digital & IT w Polsce – jednego z kluczowych centrów rozwoju oprogramowania i digitalizacji dla koncernu Volvo. Jest dumny z faktu, że większość pojazdów i usług oferowanych przez Volvo Group dla klientów na całym świecie posiada rozwiązania IT przygotowane i zbudowane przez zespół Volvo Group Digital & IT w Polsce.
Wieloletni członek ABSL (Association of Business Sector Leaders) wiodącej organizacji reprezentującej sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce.
- Jestem zaszczycony udziałem w Radzie Społecznej Wydziału, bowiem głęboko wierzy w efektywną, naturalną, inspirującą i obopólnie korzystną współpracę środowiska akademickiego i biznesu – mówi Piotr Słoniński.
Prywatnie pasjonat matematyki, roweru, wycieczek górskich, kultur dalekich i bliskich oraz dobrej literatury.
***
Stanisław Słowik, prezes AKSEL Sp. z o.o.
Absolwent Wydziału Elektroniki PWr. Tuż po studiach w latach 80-tych pracował w górnictwie m.in. ratownikiem górniczym. W 1990 r. został współzałożycielem firmy AKSEL, w której jest prezesem zarządu.
AKSEL zajmuje się projektowaniem i wykonawstwem sieci i systemów radiokomunikacyjnych, głównie dla służb związanych z bezpieczeństwem publicznym oraz dla przedsiębiorstw transportu. Od 1993 r. spółka Autoryzowanym Partnerem Motoroli, a w ostatnich kilku latach utrzymuje się na pozycji lidera w tym gronie.
- Zaproszenie do Rady Społecznej WIT przyjąłem, bo choć należę do pokolenia „radiowców” wychowanego na technologiach analogowych, to jednak rozumiem i dopinguję rozwój technologii i cyfryzacji w elektronice. Bacznie śledzę i wdrażam trendy pojawiające się na rynku. Rozumiem jak ważne jest, aby najnowsze technologie były dopracowane i jak poważne konsekwencje niesie za sobą dysfunkcyjne urządzenie czy system radiokomunikacyjny. Najwyższy czas podjąć działania związane z dalszym rozwojem cyfryzacji na jak najwyższym poziomie – mówi prezes.
Pasjonuje się krótkofalarstwem. W 1971 r. otrzymał Zezwolenie Radioamatorskie i znak wywoławczy SP 7 FAD. W tym roku minęło 50 lat jak się tym pasjonuje. Z czasem pasja prezesa przerodziła się w profesję, którą wykonuję 30 lat! Lubi też piesze wędrówki, jazdę na rowerze, żeglarstwo czy narty. Chętnie zwiedza świat.
***
Zbigniew J. Traczyk, dyrektor generalny Kyndryl Customer Innovation Center
Absolwent elektroniki na Politechnice Warszawskiej i MBA z Henley Business School (Wielka Brytania) oraz Master Certificate z zarządzania projektami w George Washington University. Jest absolwentem PMI Leadership Institute Masters Class. Przed objęciem funkcji dyrektora generalnego Kyndryl/IBM Client Innovation Center zarządzał IBM Infrastructure Services Delivery w 15 krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Posiada ponad 30-letnie doświadczenie w usługach IT, zarządzaniu projektami, programami i portfelami projektów. Obecnie pełnię funkcję dyrektora generalnego Kyndryl Customer Innovation Center, gdzie kieruje zespołem ponad 5000 specjalistów świadczących usługi infrastrukturalne IT na całym świecie z trzech lokalizacji w Polsce. W swojej karierze zawodowej prowadził wiele złożonych międzynarodowych projektów w sektorach finansowym, telekomunikacyjnym i rządowym.
Natomiast od 20 lat aktywnie uczestniczy w budowaniu profesji project manager’a w Polsce. W latach 2012-2014 zasiadał w globalnym zarządzie PMI. W latach 2007-2010 pełnił funkcję mentora PMI w regionie EMEA. W latach 2005-2006 uczestniczył w opracowaniu standardów etycznych PMI (PMI Code of Ethics and Professional Conduct), współtworząc Kodeks Etyki i Postępowania Zawodowego PMI. Był też Członkiem Komitetu Sterującego Projektem Transformacji Społeczności PMI w latach 2005 i 2006. Jest założycielem PMI Poland Chapter i pełnił funkcję prezesa oddziału w latach 2003-2006. Jest aktywnym członkiem PMI i posiadaczem certyfikatu Project Management Professional (PMP).
- Uczestnictwo w Radzie Społecznej tak ważnego wydziału jak WIT na PWr jest bardzo ważne dla Kyndryl w Polsce z racji wspólnych celów budowania profesjonalnego rynku usług IT. Kyndryl jest jednym z największych pracodawców w sektorze usług IT w Polsce, a wielu absolwentów kończących uczelnię jest naszymi pracownikami. Przywiązujemy bardzo dużą wagę do współpracy z PWr oraz mamy nadzieję w dalszym ciągu zatrudniać wyśmienitych absolwentów WIT – tłumaczy prezes.
***
Grzegorz Wołodko, dyrektor zarządzający Capgemini Software Solution Center we Wrocławiu, członek zarządu Capgemini Polska
Absolwent informatyki na Wydziale Elektroniki PWr. Jeszcze w czasie studiów rozpoczął pracę jako programista w jednej z wrocławskich firm komputerowych.
Od 2004 r. współtworzył wrocławski oddział w dynamicznie rozwijającej się firmy Capgemini - Capgemini Software Solutions Center, który jest jednym z największych przedsiębiorstw na Dolnym Śląsku zajmującym się tworzeniem oprogramowania. Odbiorcami dostarczanych usług są renomowani klienci z Europy i USA. Od 2020 r. Grzegorz Wołodko kieruje Capgemini Software Solutions Center.
W czasie swojej wieloletniej kariery w branży IT miał okazję pracować w międzynarodowych projektach informatycznych, współpracując z klientami reprezentującymi różnorodne branże m.in. sektor finansowy, publiczny, retail, telco, automotive itd.
- Zaproszenie do Rady Społecznej WIT traktuje jako wyróżnienie i okazję do wspierania rozwoju ważnego wydziału Politechniki Wrocławskiej, która od lat kształci wielu pracowników Capgemini – mówi.
Prywatnie chętnie spędza czas ze swoją rodziną oraz jest fanem sportów wytrzymałościowych.
***
Janusz Wrobel, prezes zarządu Neurosoft sp. z o.o.
Absolwent informatyki na Uniwersytecie Wrocławskim.
Założyciel i współwłaściciel Spółki Neurosoft. W latach 1980 - 2004 pracował w różnych krajach i na różnych kontynentach jako prezes, manager, konsultant w zakresie IT, rozwoju business, optymalizacji procesów logistycznych i produkcyjnych.
Od 1992 prezes i współzałożyciel firmy Neurosoft specjalizującej się w technologiach sztucznej inteligencji, w szczególności w zastosowaniach przetwarzania języka naturalnego, przetwarzania obrazu oraz syntezy i analizy mowy. Członek zarządu ITS Polska, odpowiedzialny za współprace zagraniczną.
***
Adam Zawisza, wiceprezes zarządu BonaSoft Sp. z o.o.
Jest absolwentem Wydziału Elektroniki Politechniki Wrocławskiej oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Przez wiele lat związany był z uczelnią również zawodowo jako pracownik Działu Informatyzacji.
Od 15 lat działa w branży IT i z powodzeniem wspiera działalność firm prywatnych oraz jednostek z sektora publicznego, oferując swoją wiedzę i doświadczenie z dziedziny informatyki, tworząc i rozwijając przy tym własne firmy działające w tym obszarze.
Jako przedsiębiorca, który w ramach działalności swoich firm, tworzy i wdraża oprogramowanie dla uczelni wyższych, jednostek ochrony zdrowia czy urzędów, daje możliwość studentom i absolwentom Politechniki Wrocławskiej zdobywać wiedzę i doświadczenie w ramach staży i praktyk, oferując zatrudnienie i możliwość rozwoju zawodowego.
- Z dużą satysfakcją przyjąłem zaproszenie do Rady Społecznej WIT, ponieważ zawodowo widzę ogromne zapotrzebowanie na specjalistów ICT na rynku pracy. Ponadto jako byłemu pracownikowi PWr leży mi na sercu dobro i prestiż Politechniki Wrocławskiej – mówi Adam Zawisza.
Prywatnie mąż i ojciec dwóch córek. Czas wolny lubi spędzać aktywnie, w gronie rodziny i znajomych. Jego pasją jest motoryzacja oraz literatura historyczna, szczególnie okres II wojny światowej.
ula