Zmiany w programie studiów zagranicznych
Konieczność zmian
Program studiów zagranicznych ustalany jest w oparciu o oferty uczelni przyjmujących. Zwykle nie są w tym czasie znane rozkłady zajęć oraz kursy anulowane. Dlatego często okazuje się, że zaplanowany w Learning Agreement program studiów nie jest możliwy do realizacji.
Należy w takim przypadku w możliwie krótkim terminie ustalić z doradcą toku studiów nowy program indywidualnego studiowania (IPS) i w oparciu o niego wypełnić formularz zmian do Learning Agreement.
Uzgodnienie zmian w IPS
Zmiany programu IPS podlegają uzgodnieniu według procedury analogicznej do jego ustalania. Nowy program powinien być uzgodniony z doradcą toku studiów oraz zaakceptowany przez prodziekana ds. kształcenia i dydaktyki.
Uwaga: Zmiany IPS należy uzgadniać niezwłocznie po wystąpieniu okoliczności ich wymagających. Nie można dokonać zmian IPS po zakończeniu semestru za granicą lub po powrocie do kraju. Niezaliczenie przedmiotu lub niezdanie egzaminu nie stanowi podstawy do zmiany IPS – mają w tym przypadku zastosowanie zasady powtarzania przedmiotu (§22 Regulaminu studiów na Politechnice Wrocławskiej).
Zatwierdzenie zmian w Learning Agreement
Changes to Learning Agreement zatwierdzane są przez przedstawicieli uczelni przyjmującej oraz przez wydziałowego koordynatora programu Erasmus+. Warunkiem zatwierdzenia zmian na Wydziale jest ich zgodność z IPS.
W sytuacjach wyjątkowych, gdy student przebywa już za granicą, a uczelnia przyjmująca wymaga szybkiego zatwierdzenia zmian w LA, koordynator może tego dokonać w oparciu o program IPS uzgodniony tylko z doradcą toku studiów. Niezależnie od tego, program należy niezwłocznie przesłać do zatwierdzenia przez prodziekana (do marek.krupa@pwr.edu.pl).
Realizacja przedmiotów zdalnie podczas wymiany i realizacja przedmiotów w przypadku ich przeniesienia na semestr wyższy zgodnie z IPS
Realizacja przedmiotów zdalnie w trakcie wymiany
W przypadku otrzymania zgody od prowadzącego na realizację kursu zdalnie, student samodzielnie zapisuje się do grupy, która jest prowadzona przez danego prowadzącego.
W przypadku problemów z zapisem należy przesłać maila do marek.krupa@pwr.edu.pl, w treści maila podając kod kursu, nazwę kursu i nr grupy dołączając do wiadomości korespondencję z prowadzącym dany kurs.
Zapis na przedmioty zgodnie z IPS z semestrów wyższych
W przypadku skonstruowania IPS w taki sposób, że dowolny przedmiot został przeniesiony na semestr wyższy (np. zgodnie z planem studiów, przedmiot powinien być realizowany w semestrze 3, ale w IPS przedmiot został przeniesiony na semestr 5), aby student został zapisany na ten przedmiot, należy wysłać maila do marek.krupa@pwr.edu.pl, w treści maila podając kod kursu, nazwę kursu i nr grupy dołączając do wiadomości IPS.
Student powinien wysłać maila ze znacznym wyprzedzeniem (min. 1 dzień) przed rozpoczęciem zapisów wydziałowych.