Wydzialowa Komisja Jakości Kształcenia działa na rzecz zapewniania jakości kształcenia zgodnie z wytycznymi Uczelnianego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia (ZW 117/2021).
Skład WKJK na kadencję 2021–2024:
Przewodniczący Komisji:
1. prof. dr hab. inż. Jerzy Józefczyk
Przewodniczący Komisji Programowych Kierunku:
2. prof. dr hab. Wojciech Bożejko
3. dr hab. inż. Tomasz Kajdanowicz, prof. uczelni
4. dr hab. inż. Dariusz Król, prof. uczelni
5. prof. dr hab. inż. Ewaryst Rafajłowicz
6. prof. dr hab. inż. Kamil Staniec
7. prof. dr hab inż. Tadeusz Więckowski
8. prof. dr hab. inż. Michał Woźniak
9. prof dr hab. Paweł Zieliński
10. dr hab. inż. Ryszard Zieliński, prof. uczelni
Kierownik studiów doktoranckich:
11. prof. dr hab. inż. Krzysztof Walkowiak
Przedstawiciel studentów:
12. Wojciech Dominiak
Przedstawicielka doktorantów:
13. mgr inż. Anna Grytsko
Inne osoby wskazane przez Dziekana:
14. prof. dr hab. inż. Jerzy Świątek
15. dr inż. Arkadiusz Liber, prof. uczelni
16. dr inż. Tomasz Walkowiak
17. mgr inż. Agnieszka Gawryszuk – kierownik Zespołu Obsługi Stuentów
18. mgr Emilia Kogut – kierownik Zespołu Jakości Kształcenia
19. mgr inż. Laila Pisara – sekretarz komisji
Harmonogram prac Wydziałowej Komsji ds. Jakości Kształcenia na rok ak. 2023/2024
Harmonogram prac Wydziałowej Komsji ds. Jakości Kształcenia na rok ak. 2022/2023
Harmonogram prac Wydziałowej Komsji ds. Jakości Kształcenia na rok ak. 2021/2022
Do zadań Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia należy w szczególności:
1. Opracowanie, wdrożenie i doskonalenie metodyki monitorowania, analizy i oceny funkcjonowania WSZJK,
2. monitorowanie funkcjonowania WSZJK, w tym w prawidłowości przebiegu procesów wskazanych oraz inicjowanie procesu eliminowania nieprawidłowości w zakresie realizacji procesu kształcenia na wydziale, w studium i w Szkole Doktorskiej.
3. Analiza i ocena funkcjonowania WSZJK oraz przygotowanie rocznego raportu w tym względzie za dany rok akademicki w terminie do końca listopada następnego roku akademickiego (w roku akademickim będącym ostatnim w kadencji – do końca czerwca tego roku akademickiego) wraz z rekomendacjami działań doskonalących w zakresie zapewniania jakości kształcenia i przekazanie ich dziekanowi/dyrektorowi oraz – po pozytywnym zaopiniowaniu przez radę wydziału Przewodniczącemu Rady ds. Jakości Kształcenia – nie później niż do końca grudnia (w roku akademickim będącym ostatnim w kadencji – do końca lipca tego roku akademickiego).
4. Przygotowywanie z inicjatywy własnej albo na wniosek dziekana propozycji rozwiązań (rekomendacji, wytycznych lub procedur) w zakresie zapewniania jakości kształcenia, a zwłaszcza w zakresie doskonalenia procesów.
Kluczowe procesy mające znaczenie dla jakości kształcenia:
1. Programy studiów,
2. Rekrutacja,
3. Dobór i doskonalenie kadry dydaktycznej
4. Kształcenie i weryfikacja efektów uczenia się
5. Praktyki
6. Dyplomowanie
7. Umiędzynarodowienie
8. Publiczny dostęp do informacji