Szanowni Państwo,
Gratulujemy przyjęcia na studia na Wydziale Informatyki i Telekomunikacji Politechniki Wrocławskiej.
Uprzejmie informujemy, że w ramach Państwa studiów po 20 lutego zostanie nadany numer albumu (dla absolwentów Politechniki Wrocławskiej numer pozostaje ten sam), który będzie głównym numerem identyfikacyjnym podczas studiów. Znaleźć go można w systemie IRK w formularzach osobowych w zakładce wykształcenie (https://irk.usos.pwr.edu.pl/pl/profile/dataset/education/) w polu Numer albumu. Numer jest w postaci sześciu cyfr.
Aktywacja studenckiej skrzynki pocztowej
Adres email jest w postaci: numer_albumu@student.pwr.edu.pl. Szczegółową informację jak aktywować studencką pocztę można znaleźć pod adresem https://di.pwr.edu.pl/uslugi/poczta/pierwsze-logowanie.
W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres pomoc+poczta@pwr.edu.pl.
Aktywacja indywidualnego konta
Instrukcję jak tego dokonać można znaleźć pod adresem https://di.pwr.edu.pl/uslugi/uslugi-katalogowe/reset-lub-pierwsze-ustawienie-hasla.
W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres pomoc+ad@pwr.edu.pl.
Logowanie do systemu USOS
Posiadane login i hasło ustawione w poprzednim kroku umożliwia zalogowanie się do systemu USOS pod adresem https://web.usos.pwr.edu.pl.
Ślubowanie
Prawa studenta nabywane są po akceptacji aktu ślubowania. Akceptacji należy dokonać w systemie USOS - funkcjonalność zostanie uruchomiona 25.02.2025 i będzie dostępna do 08.03.2025.
Obowiązek dostarczenia kopii dyplomu - dotyczy studentów, którzy w momencie dostarczania dokumentów do Działu Rekrutacji nie posiadali dyplomu i dostarczyli tylko zaświadczenie o ukończeniu studiów.
Do 31.03.2025 należy dostarczyć do Dziekanatu kopię (ksero) dyplomu ukończenia studiów celem umieszczenia go w aktach. Należy mieć ze sobą oryginał celem potwierdzenia kopii za zgodność z oryginałem.
Absolwenci PWr. odbierają dyplomy w Biurze Personalizacji Dyplomu zgodnie z wytycznymi opublikowanymi na stronie Wydziału: https://wit.pwr.edu.pl/studenci/dyplomanci/dyplom
Absolwenci innych uczelni zobowiązani są dostarczyć także kopię (ksero) suplementu do dyplomu wraz z oryginałem do wglądu.
Dopuszcza się wysyłkę pocztą tradycyjną potwierdzonych notarialnie kopii dyplomu oraz kopii suplementu.
Poczta studencka
Obowiązkowo należy aktywować swoje konto poczty studenckiej zgodnie z instrukcją .
Szkolenie BHP
Obowiązkowo należy wziąć udział w Szkoleniu BHP.
Dotyczy to tylko absolwentów PWr, którym minął termin ważności szkolenia BHP po pierwszym stopniu studiów (5 lat) i kandydatów przyjętych spoza Politechniki Wrocławskiej.
Szkolenie BHP odbędzie się w formie e-learningu, materiały znajdą się na stronie www.szkoleniebhp.pwr.edu.pl
Szkolenie będzie dostępne w terminie 14.03-25.04.2025
Elektroniczna legitymacja studencka (ELS)
Wszyscy kandydaci przyjęci spoza Politechniki Wrocławskiej, proszeni są o złożenie wniosku o wydanie legitymacji oraz wniesienie opłaty za elektroniczną legitymację studencką w wysokości 22 zł na konto Politechniki Wrocławskiej (widoczne w USOS). Wypełniony wniosek należy przesłać mailem na adres dziekanat.wit@pwr.edu.pl w temacie wpisując „Wniosek ELS – imię i nazwisko – skrót kierunku (II st)”. Następnie ELS zostanie zamówiona w Dziale Personalizacji. Gdy legitymacja będzie gotowa do odbioru poinformujemy o tym mailowo.
Uwaga !
Absolwenci I stopnia PWr. – nie wnoszą opłat za elektroniczną legitymację studencką - zachowują prawo do posługiwania się legitymacją ELS z I-go stopnia studiów PWr – o ile jest ona ważna w momencie przedłużania ważności.
Należy złożyć w dziekanacie lub przesłać mailem na adres pracownika odpowiedzialnego za dany kierunek studiów (w przypadku wątpliwości skan można przesłać na adres dziekanat.wit@pwr.edu.pl) wypełnione oświadczenie studenta dot. miejsca otrzymania ELS w temacie wpisując „Oświadczenie ELS – imię i nazwisko – skrót kierunku (II st)”.
Przedłużanie dotychczas wydanych ELS rozpocznie się 17 marca 2025.
Zapisy na zajęcia
Zapisy wydziałowe na zajęcia dla nowoprzyjętych studentów odbędą się 25.02.2025, zaś ogólnouczelniane w dniu 26.02.2025 oraz 27.02.2025. Rejestracja (zapisy) na przedmioty odbywa się w systemie USOS.
Szczegóły dot. zapisów znajdują się na stronie Wydziału.
Sprawy socjalne (stypendia, zapomogi, akademiki)
Wszelkie informacje dotyczące spraw socjalnych dla studentów znajdują się na stronie.
Zaproszenie do grup Studenckich na FB od Samorzadu Studenckiego: