Zgodnie z §12 Regulaminem Politechniki Wrocławskiej Uczelnia pobiera opłaty za usługi edukacyjne, m.in. za powtarzanie przedmiotów, za czesne w przypadku studentów międzynarodowych, udział w zajęciach nieobjętych programem studiów, wydanie ELS, inne.
W przypadku trudności z dokonaniem opłaty w pełnej kwocie, we wskazanym terminie płatności, student ma możliwość wystąpienia z podaniem o umożliwienie spłaty w ratach lub/i o odroczenie tego terminu.
Podania studentów rozpatrywane są przez Prodziekana ds. ogólnych.
Podania mogą dotyczyć tylko bieżących zobowiązań.
W przypadku złożenia podania przed upływem terminu płatności nie są naliczane odsetki.
Złożenie podania po upływie terminu płatności powoduje naliczenie odsetek od pierwotnego terminu płatności.
W przypadku, występowania opóźnień we wcześniejszej historii spłat, lub krótkiego terminu do końca semestru/ ukończenia studiów, student może otrzymać decyzję odmowną.
Student zobowiązany jest do uregulowania zaległości względem uczelni do końca trwania danego semestru oraz w przypadku ostatniego semestru studiów, przed złożeniem w dziekanacie dokumentów do obrony. Brak uregulowania płatności w terminie może skutkować wszczęciem procedury skreślenia z listy studentów.
Studenci będący cudzoziemcami, wnoszącymi opłaty za czesne, mogą składać podania również w Centrum Rekrutacji, Biuro Rekrutacji Studentów Zagranicznych admission@pwr.edu.pl, w tytule maila wpisując W4N i temat podania. Ostateczną decyzję w ich sprawie podejmuje JM Rektor.
Na naszym Wydziale najczęściej rozpatrywane są trzy rodzaje podań:
1. Rozłożenie płatności na raty
Terminy płatności ustalane są indywidualnie i uzależnione od daty ukończenia semestru/studiów. Domyślnie wyznaczany jest w terminie nie przekraczającym końca semestru, w którym opłata została naliczona.
Rozpatrywane są tylko podania należycie uzasadnione. Jeżeli konieczne są dodatkowe dokumenty, prosimy załączyć je do podania.
Student na podaniu może zaproponować własny harmonogram spłaty zobowiązania.
2. Odroczenie terminu płatności
Uzasadnione podanie należy złożyć przed upływem terminu płatności. Możliwość przesunięcia terminu płatności uzależniona jest od daty końca semestru lub przewidywanego ukończenia studiów.
Jeżeli podanie zostanie złożone po upływie terminu płatności, a student uzyska zgodę, zostaną mu naliczone odsetki od pierwotnego terminu płatności.
W przypadkach, kiedy płatności nie są regulowane w terminie, automatycznie zostaje uruchamiana procedura skreślenia z listy studentów, co powoduje konieczność natychmiastowej spłaty całości zadłużenia, pod rygorem wszczęcia procedury windykacyjnej.
UWAGA: Za datę uregulowania wpłaty uznaje się dzień zaksięgowania środków na koncie uczelni.
3. Zwrot nadpłaty
Podania o zwrot nadpłaty przyjmowane są wyłącznie w oryginale lub z certyfikowanym podpisem elektronicznym. Powinno zawierać:
- kwotę do zwrotu,
- z jakiego tytułu powstała nadpłatana,
- numer konta na jakim znajduje się nadpłata w USOS,
- numer konta studenta, na które ma być dokonany zwrot.
Podania należy składać na odpowiednich formularzach dostępnych na stronie Wydziału, w dokumenty do pobrania.
UWAGA: Wydział nie prowadzi rozliczeń za akademik
Podania z własnoręcznym czytelnym podpisem należy dostarczyć w oryginale do pok. 12, bud. C-3 lub z certyfikowanym podpisem elektronicznym za pośrednictwem swojej skrzynki studenckiej na adres oplaty.wit@pwr.edu.pl lub przez profil zaufany na skrzynkę Politechniki Wrocławskiej. Terminem złożenia podania jest data jego dostarczenia.
W sprawach indywidualnych prosimy o kontakt z Panią mgr Katarzyną Wlaźlińską, odpowiedzialną za sprawy obsługi wierzytelności, pod adresem oplaty.wit@pwr.edu.pl.