Wydział Informatyki i Telekomunikacji

Członkowie

Jakub MazurAbsolwent Wydział Gospodarki Narodowej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego – Executive MBA – acc. Apsley Business School London.

Od 20 lat ma doświadczenie w prowadzeniu biznesu. Pracował w różnych firmach – sektor gospodarki, korporacyjny i strategiczny konsulting, tworzenie spółek w tym start up-ów; przedsiębiorca i promotor. Uczestniczył w kilku procesach IPO na GPW w Warszawie. Jest ekspertem w następujących obszarach: e-commerce, strategia, branding, tworzenie i wdrażanie nowych koncepcji biznesowych i spółek, IPO, IT, rynek energetyczny.

Współautor sukcesu: Europejska Stolica Kultury Wrocław 2016.

Od 2018 r. jest wiceprezydentem Wrocławia, odpowiedzialnym za Departament Strategii i Rozwoju. Przedstawiciel miasta w stowarzyszeniach i instytucjach krajowych i międzynarodowych. Odpowiedzialny za tworzenie i implementacje dokumentów strategicznych dla miasta, aglomeracji i regionu w perspektywie 2050 r.

Zakres operacyjny wiceprezydenta to: cyfryzacja, planowanie przestrzenne, architektura i budownictwo, konserwacja zabytków, rozwój gospodarczy, projekty energetyczne, zrównoważony rozwój, polityka odpadowa, nadzór nad kluczowymi spółkami miejskimi, współpraca z kluczowymi inwestorami, projekty inwestycyjne.

Prywatnie mąż i ojciec dwóch córek.

Kamila CiośAbsolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego oraz socjologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego.

W Google od 13 lat. Aktualnie: Learning Program Manager dla Google Cloud.

Współpracuje z uczelniami w Polsce i regionie EMEA. Jej doświadczenie zawodowe to przede wszystkim zarządzanie programami i projektami regionalnymi i globalnymi. Wcześniej zaangażowana w projekty związane z Google Ads i współpracę z dostawcami. Zarządzanie wiedzą w organizacji i edukacja to dwa z jej ulubionych obszarów i na nich się teraz skupia.

W Google jest również zaangażowana w wewnętrzne i zewnętrzne inicjatywy Corporate Social Responsibility oraz DE&I. Entuzjastka innowacyjnych projektów międzysektorowych, np. WrOpenUp działającego we Wrocławiu od 2012 r.

Z trzecim sektorem związana od szkoły średniej, bowiem wolontariat ma we krwi.

– Zaproszenie do RS WIT przyjęłam, ponieważ ścisła współpraca uczelni i biznesu jest w obecnych czasach dynamicznych zmian jeszcze bardziej potrzebna. Współpraca umożliwia zaangażowanym lepsze zrozumienie potrzeb organizacji, zapotrzebowania na określone kompetencje na rynku pracy, ale przede wszystkim otaczającego nas świata, a to na jego potrzeby wszyscy pracujemy. Taka przestrzeń współpracy stwarza możliwość lepszego dialogu, wzajemnej inspiracji i szukania rozwiązań – mówi Kamila Cioś.

Prywatnie miłośniczka psów. W wolnych chwilach poświęca się tworzeniu ceramiki.

Maciej DziedzicAbsolwent Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej oraz Zarządzania, Informatyki i Finansów w języku angielskim Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Rozpoczął karierę na stanowisku programisty w 2006 r. Od 2007 r. w firmie Nokia pracował na stanowiskach: Embedded Software Engineer, Faults Coordinator, kierownik zespołu.

Obecnie pracuje na stanowisku Dyrektor Działu R&D (od 2015 r.) zajmującego się technologiami LTE i 5G oraz jest członkiem zespołu zarządzającego Centrum Technologicznym we Wrocławiu w firmie Nokia. Ma ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze opracowywania, rozwijania oprogramowania oraz w zarządzaniu projektami i zespołami.

– Jestem przekonany, że aktywne działanie w ramach Rady Społecznej WIT przyczyni się do rozwoju wydziału, jak i dalszego poszerzenia współpracy z gospodarką. Dlatego miło mi, że znalazłem się w tym gronie – mówi Maciej Dziedzic.

Prywatnie lubi spędzać czas, przemierzając kilometry na rowerze, grać w gry planszowe, szczególnie szachy.

Sylwia BielawskaAbsolwentka filologii polskiej w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Zielonej Górze oraz edytorstwa i polityki wydawniczej na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Z kolei doktorat z bibliologii zrobiła na Uniwersytecie Wrocławskim oraz MBA in Community Management w Krakowskiej Szkole Biznesu i Akademii Ekonomicznej.

Pracę zawodową rozpoczęła jako bibliotekarka. W latach 2001–2008 pracowała w Wydawnictwie Uczelnianym PWSZ im. Angelusa Silesiusa, później objęła stanowisko dyrektora Biblioteki i Wydawnictwa Uczelnianego. Od 2018 r. pełni obowiązki zastępcy prezydenta miasta, gdzie odpowiada za edukację, kulturę, sport, zdrowie i sprawy społeczne.

Współinicjatorka i redaktorka „Nowej Kroniki Wałbrzyskiej”, koordynatorka przedsięwzięć wydawniczych, współorganizatorka konferencji naukowych. Autorka monografii, 51 artykułów z zakresu czytelnictwa, zarządzania w bibliotekach, książki regionalnej oraz historii książki.

– Zaproszenie do rady traktuję jako zaszczyt, ale też i wyzwanie. Jestem zainteresowana realnym wpływem na rozwój Politechniki Wrocławskiej, analizą aktualnych zagadnień dotyczących szkolnictwa wyższego oraz formułowaniem nowych wyzwań dla wspólnoty akademickiej – mówi wiceprezydent.

Wielbicielka jogi i dobrej muzyki. Zainteresowana rozwojem szkolnictwa zawodowego.

Adam CzekalskiAbsolwent informatyki na Wydziale Elektroniki Politechniki Wrocławskiej. Lider, wspierający pracę działów IT w wielu aspektach, dzięki międzynarodowemu doświadczeniu zebranemu w branżach od telekom przez e-commerce po bankowość; programista, architekt oprogramowania, lider projektów, zespołów, oddziału czy strategii zasobów ludzkich.

Specjalizuje się w tworzeniu nowych zespołów, budowaniu kompetencji i optymalizowaniu działania organizacji. Od 2016 r. współtworzy dział IT Credit Suisse w Polsce. Okazyjnie wykładowca i członek jury konkursów projektów sudenckich.

– Przyjąłem zaproszenie, bowiem od kilkunastu lat propaguję szeroką współpracę biznesu z uczelniami, włączając w to wspólne projekty, wykłady i wartościowe praktyki, jako budowanie lokalnego ekosystemu, niezbędnego do zrównoważonego rozwoju.

Prywatnie ojciec dwojga nastolatków, zaczytany w książkach pełnych akcji i zagadek. Z zamiłowania szachista, aktywnie spędza czas w górach lub praktykując różne dyscypliny sportowe.

Absolwent Wydziału Elektrycznego oraz studiów podyplomowych na Politechnice Wrocławskiej, Smart Power Grids – Inteligentne Sieci Elektroenergetyczne (ISE). Ponadto ukończył studia podyplomowe na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego, Prawo Gospodarcze i Handlowe oraz studia podyplomowe w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów, Master of Business Administration.

W latach 2000–2018 kierownik wielu projektów związanych z automatyką w zakresie systemów DSC w kraju i za granicą w Transition Technologies S.A. Od 2006 r. kierował oddziałem firmy Control Solution Center we Wrocławiu. Od 2014 r. dyrektor ds. Projektów Strategicznych.

Od lipca 2018 r. pracuje jako prezes Transition Technologies-Control Solutions Sp. z o.o. we Wrocławiu.

Prezes jest też zaangażowany od lat we współpracę z PWr, m.in. w organizowanie praktyk studenckich, opracowywanie tematów prac magisterskich oraz nadzór ze strony sponsora firmy Transition Technologies-Control Solutions Sp. z o.o. nad konkursem na najlepszą pracę magisterską z dziedziny nowoczesnych technologii TTCS-HiTech, organizowanym na trzech wydziałach PWr oraz w udział w pracach komisji oceniającej prace i przyznającej nagrody czy wręczenie nagrody podczas inauguracji roku akademickiego.

Jako przedstawiciel Transition Technologies-Control Solutions Sp. z o.o. zasiada w Radzie Społecznej Wydziału Elektrycznego PWr, a od 2021 r. jako przewodniczący tej rady. Ponadto zasiada w wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia na Wydziale Elektrycznym.

Adam GonczarekAbsolwent Politechniki Wrocławskiej, gdzie zdobył doktorat z informatyki, specjalność: uczenie maszynowe, a następnie pracował na stanowisku adiunkta do 2019 r.

Ma doświadczenie w pracy jako lider zespołów Sztuczna Inteligencja, wykonawca i konsultant w wielu projektach badawczo-rozwojowych i komercyjnych, zarówno dla dużych przedsiębiorstw, jak i startupów.

Jest współautorem prac naukowych w wiodących czasopismach, jak Bioinformatics i Applied Soft Computing, a także na warsztatach na prestiżowych konferencjach, w tym ICML i NeurIPS.

Współzałożyciel i CTO w Alphamoon – polskiej firmie rozwijającej technologie AI i inteligentnej automatyzacji dla przedsiębiorstw.

– Zaproszenie do Rady Społecznej WIT przyjąłem, aby podzielić się doświadczeniem zdobytym w przemyśle – mówi Adam Gonczarek.

W wolnym czasie lubi podróżować, chodzić po górach i biega na orientację.

Zdzisław JóskówAbsolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Wrocławskiej.

Od 1989 r. prowadzi firmę PRODUS S.A. na stanowisku prezesa i wiceprezesa.

Firma realizuje zadania z obszaru dotyczącego bezpieczeństwa obiektów z wykorzystaniem systemów transmisji danych oraz systemów automatyki przemysłowej.

Autor licznych opracowań z zakresu bezpieczeństwa transmisji danych. Uczestnik wielu spotkań i konferencji dotyczących wdrożenia innowacyjnych rozwiązań i technologii przemysłu informacji.

Wraz z Politechniką Wrocławską członek w grupy projektującej bezprzewodowe rozwiązania do transmisji danych na obiektach podziemnych.

Łukasz KincelAbsolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Wrocławskiej – inżynier teleinformatyk. Podczas studiów zaangażowany w działalność koła naukowego Wireless Group.

Pracował jako programista aplikacji mobilnych w dwóch wrocławskich startupach z branży konferencyjnej oraz kulinarnej.

Od 2014 r. współpracuje z wrocławską firmą Nomtek. Wcześniej pełnił role: programisty, lidera zespołu, członka działu innowacji, a od 2020 r. kieruje wewnętrznym działem innowacji – Nomtek Labs.

– Moja firma i ja sam jesteśmy zaszczyceni możliwością współpracy w ramach Rady Społecznej z Wydziałem Informatyki i Telekomunikacji. Prowadziliśmy kilka edycji programów stażowych i praktyk, podczas których studenci brali udział w wewnętrznych projektach w naszym dziale. Wielokrotnie byliśmy pozytywnie zaskoczeni zaangażowaniem oraz samodzielnością młodych ludzi, którzy z determinacją rozwiązywali trudne zadania projektowe. Dołączamy do Rady, ponieważ zależy nam na rozwoju naszego regionu oraz chcielibyśmy, aby Wrocław był jeszcze bardziej postrzegany jako innowacyjne miejsce i kuźnia talentów – uważa Łukasz Kincel.

Tomasz KowalczykUkończył informatykę na Politechnice Wrocławskiej.

Karierę zawodową zaczynał jako programista, potem architekt oprogramowania, a następnie kierownik projektów we wrocławskich firmach IT o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym.

Wieloletni członek ITCorner, stowarzyszenia firm technologicznych z całej Polski.

Od ponad 15 lat związany z branżą IT. Założyciel i prezes zarządu NeuroSYS – firmy IT specjalizującej się w tworzeniu oprogramowania opartego o algorytmy AI i Machine Learning.

Współzałożyciel dwóch startupów: Samelane.com i nsFlow.com, które pomagają przedsiębiorstwom w transformacji cyfrowej i zarządzaniu wiedzą w organizacji.

– Jako niespełniony naukowiec cały czas staram się trzymać blisko nauki i innowacji. Dlatego z przyjemnością zasiadłem w Radzie Społecznej WIT – mówi Tomasz Kowalski.

W wolnym czasie oddaje się swojej wieloletniej pasji – paralotniarstwu.

rs_lenar_mateusz.pngAbsolwent Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej od 1999 r. Właściciel odznaki Wyróżnionego Absolwenta Politechniki Wrocławskiej.

Menedżer i specjalista IT. Od 1999 r. zarządzający i współwłaściciel spółek informatycznych.

Od 2008 r. CTO w VBA sp. z o.o. W latach 2000–2008 pracownik naukowo-dydaktyczny PWr. Autor kilkunastu publikacji naukowych. Nagrodzony „Best Paper Award” na International Conference on Knowledge Based and Intelligent Information & Engineering Systems 2005 w Melbourne. Od 2019 r. dyrektor ds. komercjalizacji badań naukowych w technologicznym funduszu inwestycyjnym Lantan Capital.

W działalności zawodowej skupia się na planowaniu i zarządzaniu interdyscyplinarnymi projektami informatycznymi dla dużych przedsiębiorstw oraz realizacją projektów B+R, a następnie komercjalizacją ich wyników. Prowadzi szkolenia, prelekcje i wykłady w obszarze planowania i zarządzania przedsięwzięciami technologicznymi. Członek Polskiego Towarzystwa Informatycznego.

– Przyjąłem zaproszenie do Rady Społecznej WIT, bowiem od lat jestem związany ze środowiskiem akademickim, a szczególnie z moją Alma Mater, w której mam wiele koleżanek i kolegów. Zależy mi na rozwoju współpracy uczelni technicznych z polskim biznesem, bo dostrzegam potencjalne synergie takiej współpracy – uważa Mateusz Lenar.

Pasjonat narciarstwa i podróży. Lubi grę w brydża i strategiczne gry planszowe.

Ryszard ŁachAbsolwent informatyki na Wydziale Elektroniki Politechniki Wrocławskiej i MBA na wrocławskiej Wyższej Szkole Bankowej. Obecnie odpowiada za rozwój biznesu z obszaru Cloud Infastructure i rozwój kompetencji chmurowych w Unity Group.

Od początku kariery zawodowej, czyli od 1997 r. zafascynowany światem Open Source oraz tym, jak technologie internetowe wpływają na życie ludzi. Łączy skuteczne zarządzanie z silnym inżynierskim doświadczeniem. Ryszard Łach jest związany z Unity Group niemal od początku istnienia jej macierzystej marki Internet Designers, bo od 1998 r. Tam też tworzył technologiczną odnogę firmy, pracując jako inżynier systemów i architekt. Zbudował zespół inżynierów DevOps i SysOps specjalizujący się w rozwiązaniach chmurowych dla branży e-commerce.

W biznesie najbardziej ceni otwartą komunikację, partnerskie relacje i współpracę.

– Od kilku lat widzę rosnące zapotrzebowanie na ekspertów na lokalnym rynku IT i duże możliwości stojące przed wykształconymi młodymi ludźmi. Jednocześnie widzę, jak szybko zmieniają się technologie, którymi posługujemy się, budując rozwiązania i wiem, że najwięcej wartości dają eksperci, którzy mają solidne, inżynierskie podstawy. Wierzę, że duża uczelnia, jaką jest PWr, może mieć istotny wpływ na zwiększenie dostępności kadry technicznej. Mimo postępującej globalizacji działające na naszym terenie przedsiębiorstwa są i będą beneficjentami działalności uczelni. Jednocześnie zlokalizowany tu biznes przyciąga przyszłych studentów. Jak zatem nie skorzystać z możliwości udziału w Radzie Społecznej WIT i pracach nad poprawieniem tej synergii – mówi Ryszard Łach.

Prywatnie jest ojcem trójki nastolatków. W wolnym czasie poświęca się aktywności outdoorowej: od sportów wodnych (kajaki, żagle), przez górskie (narciarstwo, wędrówki), po grę w golfa i ogrodnictwo.

Tadeusz NawracajAbsolwent Wydziału Inżynieryjno-Ekonomicznego Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.

Pracę zawodową rozpoczął w spółdzielni mieszkaniowej w Dzielnicowym Zarządzie Budynków Mieszkalnych – Wrocław Fabryczna, Polskim Związku Inżynierów i Techników Budownictwa, Hydrobudowie – Wrocław.

Na początku lat 80. był członkiem założycielem Spółdzielni Pracy „Biuro Projektowania i Kosztorysowania”, gdzie pełnił funkcję prezesa zarządu. W latach 1990–1996 pełnił funkcję prezesa zarządu „Probudex” sp. z o.o. Od 1997 r. pełnił funkcję prezesa zarządu Wrocławskiego Biura Inwestorskiego o/w PZITB sp. z o.o. Biuro to pełniło funkcję inwestora zastępczego, prowadząc odbudowę Teatru Polskiego oraz inwestycje takie, jak remont sali sesyjnej wrocławskiego Ratusza, budowa Starostwa Powiatowego we Wrocławiu, remont II i III piętra Zamku Książ, Sądu Rejonowego – Wrocław Podwale, Sądu Ksiąg Wieczystych przy ul. Komandorskiej we Wrocławiu, Sądu KRS przy ul. Poznańskiej, Muzeum Narodowego we Wrocławiu oraz budynku C-13 Politechniki Wrocławskiej. Ostatnia inwestycja to budowa Szkoły Muzycznej (dawniej Łowiecka) przy ul. Piłsudskiego i wygrany konkurs na projekt i realizację biurowca Nicolas przy ul. św. Mikołaja firmy Inter-System.

Przez okres 24 lat pełnił funkcję Przewodniczącego Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa we Wrocławiu oraz przez jedną kadencję Przewodniczącego ZG PZITB w Warszawie.

W latach 2013–2020 pełnił funkcję prezesa zarządu Wrocławskiej Rady Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT. W latach 2002–2005 był członkiem Komitetu Organizacyjnego Samorządu Zawodowego Inżynierów Budownictwa.

W latach 1994–2000 członek Rady Banku Cukrobank, później BISE, obecnie Getin Bank. W latach 2012–2018 członekm Rady Nadzorczej „Archicom”, w latach 2014–2018 członek konwentu Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego PWr.

– Zaproszenie do Rady Społecznej WIT przyjąłem z uwagi na fakt, iż w swojej pracy zawodowej od lat 80. zajmowałem się wykorzystaniem informatyki w budownictwie. Swoje doświadczenie pragnę wykorzystać w pracy na rzecz wydziału, realizując moje ulubione motto autorstwa ks. Staszica: „Być Narodowi użytecznym" – mówi prezes NOT.

Gdy nie pracuje, interesuje się starymi zegarami, którym stara się przywracać życie, oraz kolekcjonuje malarstwo – głównie malarzy śląskich i okresu Młodej Polski. Interesuje się zabytkami Dolnego Śląska.

Wiesław PaluszyńskiAbsolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej oraz studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej i Akademii Obrony Narodowej.

Zawodowo od wielu lat zajmuje się problematyka bezpieczeństwa teleinformatycznego, obecnie cyberbezpieczeństwa. Pracował w administracji państwowej, był m.in. dyrektorem departamentu w Biurze Bezpieczeństwa Narodowego, a od 2003 r. prowadzi własną firmę konsultingową Trusted Information Consulting sp. z o.o. Był członkiem Rady Informatyzacji przy MSWiA, Rady Cyfryzacji przy ministrze cyfryzacji. Przewodniczy Radzie ds. Kompetencji Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo.

Ekspert w zakresie audytów i wdrażania norm z zakresu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji. Współautor publikacji z zakresu kryptografii, uczestnik projektów naukowych związanych z rozwiązaniami podpisu elektronicznego i infrastruktury PKI.

– Przyjąłem zaproszenie do Rady Społecznej WIT, gdyż ze środowiskiem naukowym PWr byłem związany wspólnymi projektami naukowymi, a kwestia kształcenia kadry informatycznej jest mi bliska. Ponadto Wrocław w moim życiu zajmuje szczególne miejsce, bowiem moja rodzina pochodzi ze Lwowa – mówi Wiesław Paluszyński.

W wolnych chwilach prezes PTI lubi czytać książki, zwłaszcza historyczne. Ponadto sprawuje opiekę nad pamięcią harcerskich batalionów „Zośka” i „Parasol”, biorących udział w Powstaniu Warszawskim.

Sebastian PietrzakAbsolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Wrocławskiej. Techniczne wykształcenie uzyskane na PWr uzupełnił biznesowym, kończąc studia Executive MBA w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i Université du Québec à Montréal.

Od zawsze jako główny cel wyznacza sobie wykorzystywanie technologii do realizacji najbardziej wymagających wymagań biznesu. W IBM odpowiedzialny za rozwój biznesu oraz współpracę z kluczowymi klientami na rynku polskim i krajów bałtyckich w obszarze IBM Software.

– W swojej karierze zawodowej od ponad 20 lat miałem okazję pracować zarówno jako specjalista, jak i na stanowiskach kierowniczych, gdzie byłem odpowiedzialny za projektowanie i tworzenie oraz sprzedaż i wdrożenia nowoczesnych rozwiązań IT dla klientów korporacyjnych z różnych branż i sektorów przemysłu. Dlatego rozumiem, jak ważne jest właściwe kształcenie specjalistów, dlatego udział w RS WIT jest dla mnie tym bardziej interesujący – mówi dyrektor.

Pasjonat automatyzacji w obszarach operacji IT (AIOps) oraz telekomunikacji dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań wykorzystujących Sztuczną Inteligencję. Promotor zaawansowanych rozwiązań telekomunikacyjnych oferowanych przez IBM w obszarze IBM Telco Cloud.

Krzysztof RaszczukAbsolwent informatyki na Wydziale Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej.

Od 1997 r. jest związany z firmą InsERT S.A. Zrealizował wiele projektów, m.in. Subiekta. Był liderem programistów i menedżerem produktu, a obecnie jest doradcą zarządu ds. inwestycji.

– Zaproszenie do RS WIT przyjąłem, bowiem od 1997 r. jestem zaangażowany w różnego rodzaju działania na Politechnice Wrocławskiej, w szczególnie te związane z Wydziałem Informatyki i Zarządzania. Teraz mam nadzieję na kontynuowanie wspólnych ciekawych przedsięwzięć z nowym Wydziałem Informatyki i Telekomunikacji – mówi Krzysztof Raszczuk.

Na pierwszym miejscu stawia rodzinę. Angażuje się w społeczne inicjatywy, wspomagając je w tych dziedzinach, na których zna się najlepiej. Interesuje się historią Polski oraz sportem. Odpoczywa w ruchu – pływając, biegając. Nie jeździ na rowerze, ale na chopperze.

Łukasz RonkaAbsolwent informatyki na Wydział Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej.

Od ponad 20 lat pracuje w branży IT, przechodząc kolejne etapy od szeregowego programisty do kierownika projektów.

Obecnie manager w Dolby Laboratories, zaangażowany w tworzenie platformy komunikacyjnej dolby.io.

Od ponad 10 lat czynnie zaangażowany w edukację IT jako trener programowania w jednej z większych firm szkoleniowych w Polsce.

Interesuje się wieloma dziedzinami: szeroko pojęte IT (AI, projektowanie, programowanie, bezpieczeństwo, DIY hardware), literatura (głównie faktu), fotografia (analogowa, dokumentalna).

Jednak najwięcej wolnego czasu poświęca rodzinie i kolarstwu górskiemu w bliższych i dalszych okolicach Wrocławia.

Piotr SłonińskiAbsolwent Informatyki na Uniwersytecie Wrocławskim. Od 20 lat związany zawodowo z koncernem Volvo – wiodącym dostawcą najbardziej pożądanych i skutecznych rozwiązań transportowych i infrastrukturalnych na świecie. W Volvo pełnił kierownicze funkcje w obszarach związanych z transformacją cyfrową i IT w Polsce oraz w centrali w Szwecji.

Obecnie jest szefem oddziału Volvo Group Digital & IT w Polsce – jednego z kluczowych centrów rozwoju oprogramowania i digitalizacji dla koncernu Volvo. Jest dumny z faktu, że większość pojazdów i usług oferowanych przez Volvo Group dla klientów na całym świecie posiada rozwiązania IT przygotowane i zbudowane przez zespół Volvo Group Digital & IT w Polsce.

Wieloletni członek ABSL (Association of Business Sector Leaders), wiodącej organizacji reprezentującej sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce.

– Jestem zaszczycony udziałem w Radzie Społecznej Wydziału, bowiem głęboko wierzę w efektywną, naturalną, inspirującą i obopólnie korzystną współpracę środowiska akademickiego i biznesu – mówi Piotr Słoniński.

Prywatnie pasjonat matematyki, roweru, wycieczek górskich, kultur dalekich i bliskich oraz dobrej literatury.

Stanisław SłowikAbsolwent Wydziału Elektroniki PWr. Tuż po studiach w latach 80. pracował w górnictwie, m.in. był ratownikiem górniczym. W 1990 r. został współzałożycielem firmy AKSEL, w której jest prezesem zarządu.

AKSEL zajmuje się projektowaniem i wykonawstwem sieci i systemów radiokomunikacyjnych, głównie dla służb związanych z bezpieczeństwem publicznym oraz dla przedsiębiorstw transportu. Od 1993 r. spółka jest Autoryzowanym Partnerem Motoroli, a w ostatnich kilku latach utrzymuje się na pozycji lidera w tym gronie.

– Zaproszenie do Rady Społecznej WIT przyjąłem, bo choć należę do pokolenia „radiowców” wychowanego na technologiach analogowych, to jednak rozumiem i dopinguję rozwój technologii i cyfryzacji w elektronice. Bacznie śledzę i wdrażam trendy pojawiające się na rynku. Rozumiem, jak ważne jest, aby najnowsze technologie były dopracowane i jak poważne konsekwencje niesie za sobą dysfunkcyjne urządzenie czy system radiokomunikacyjny. Najwyższy czas podjąć działania związane z dalszym rozwojem cyfryzacji na jak najwyższym poziomie – mówi prezes.

Pasjonuje się krótkofalarstwem. W 1971 r. otrzymał Zezwolenie Radioamatorskie i znak wywoławczy SP 7 FAD. W tym roku minęło 50 lat, jak się tym pasjonuje. Z czasem pasja prezesa przerodziła się w profesję, którą wykonuje 30 lat! Lubi też piesze wędrówki, jazdę na rowerze, żeglarstwo czy narty. Chętnie zwiedza świat.

Zbigniew TraczykAbsolwent elektroniki na Politechnice Warszawskiej i MBA w Henley Business School (Wielka Brytania) oraz Master Certificate z zarządzania projektami w George Washington University. Jest absolwentem PMI Leadership Institute Masters Class. Przed objęciem funkcji dyrektora generalnego Kyndryl/IBM Client Innovation Center zarządzał IBM Infrastructure Services Delivery w 15 krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Posiada ponad 30-letnie doświadczenie w usługach IT, zarządzaniu projektami, programami i portfelami projektów. Obecnie pełni funkcję dyrektora generalnego Kyndryl Customer Innovation Center, gdzie kieruje zespołem ponad 5000 specjalistów świadczących usługi infrastrukturalne IT na całym świecie z trzech lokalizacji w Polsce. W swojej karierze zawodowej prowadził wiele złożonych międzynarodowych projektów w sektorach finansowym, telekomunikacyjnym i rządowym.

Natomiast od 20 lat aktywnie uczestniczy w budowaniu profesji project managera w Polsce. W latach 2012–2014 zasiadał w globalnym zarządzie PMI. W latach 2007–2010 pełnił funkcję mentora PMI w regionie EMEA. W latach 2005–2006 uczestniczył w opracowaniu standardów etycznych PMI (PMI Code of Ethics and Professional Conduct), współtworząc Kodeks Etyki i Postępowania Zawodowego PMI. Był też członkiem Komitetu Sterującego Projektem Transformacji Społeczności PMI w latach 2005 i 2006. Jest założycielem PMI Poland Chapter i pełnił funkcję prezesa oddziału w latach 2003–2006. Jest aktywnym członkiem PMI i posiadaczem certyfikatu Project Management Professional (PMP).

– Uczestnictwo w Radzie Społecznej tak ważnego wydziału jak WIT na PWr jest bardzo ważne dla Kyndryl w Polsce z racji wspólnych celów budowania profesjonalnego rynku usług IT. Kyndryl jest jednym z największych pracodawców w sektorze usług IT w Polsce, a wielu absolwentów kończących uczelnię jest naszymi pracownikami. Przywiązujemy bardzo dużą wagę do współpracy z PWr oraz mamy nadzieję w dalszym ciągu zatrudniać wyśmienitych absolwentów WIT – tłumaczy prezes.

Grzegorz WołodkoAbsolwent informatyki na Wydziale Elektroniki PWr. Jeszcze w czasie studiów rozpoczął pracę jako programista w jednej z wrocławskich firm komputerowych.

Od 2004 r. współtworzył wrocławski oddział w dynamicznie rozwijającej się firmie Capgemini – Capgemini Software Solutions Center, który jest jednym z największych przedsiębiorstw na Dolnym Śląsku zajmującym się tworzeniem oprogramowania. Odbiorcami dostarczanych usług są renomowani klienci z Europy i USA. Od 2020 r. Grzegorz Wołodko kieruje Capgemini Software Solutions Center.

W czasie swojej wieloletniej kariery w branży IT miał okazję pracować w międzynarodowych projektach informatycznych, współpracując z klientami reprezentującymi różnorodne branże m.in. sektor finansowy, publiczny, retail, telco, automotive itd.

– Zaproszenie do Rady Społecznej WIT traktuję jako wyróżnienie i okazję do wspierania rozwoju ważnego wydziału Politechniki Wrocławskiej, która od lat kształci wielu pracowników Capgemini – mówi.

Prywatnie chętnie spędza czas ze swoją rodziną oraz jest fanem sportów wytrzymałościowych.

Janusz WrobelAbsolwent informatyki na Uniwersytecie Wrocławskim.

Założyciel i współwłaściciel spółki Neurosoft. W latach 1980–2004 pracował w różnych krajach i na różnych kontynentach jako prezes, manager, konsultant w zakresie IT, rozwoju business, optymalizacji procesów logistycznych i produkcyjnych.

Od 1992 r. prezes i współzałożyciel firmy Neurosoft specjalizującej się w technologiach sztucznej inteligencji, w szczególności w zastosowaniach przetwarzania języka naturalnego, przetwarzania obrazu oraz syntezy i analizy mowy. Członek zarządu ITS Polska, odpowiedzialny za współpracę zagraniczną.

Adam ZawiszaJest absolwentem Wydziału Elektroniki Politechniki Wrocławskiej oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Przez wiele lat związany był z uczelnią również zawodowo jako pracownik Działu Informatyzacji.

Od 15 lat działa w branży IT i z powodzeniem wspiera działalność firm prywatnych oraz jednostek z sektora publicznego, oferując swoją wiedzę i doświadczenie z dziedziny informatyki, tworząc i rozwijając przy tym własne firmy działające w tym obszarze.
Jako przedsiębiorca, który w ramach działalności swoich firm, tworzy i wdraża oprogramowanie dla uczelni wyższych, jednostek ochrony zdrowia czy urzędów, daje możliwość studentom i absolwentom Politechniki Wrocławskiej zdobywać wiedzę i doświadczenie w ramach staży i praktyk, oferując zatrudnienie i możliwość rozwoju zawodowego.

– Z dużą satysfakcją przyjąłem zaproszenie do Rady Społecznej WIT, ponieważ zawodowo widzę ogromne zapotrzebowanie na specjalistów ICT na rynku pracy. Ponadto jako były pracownik PWr leży mi na sercu dobro i prestiż Politechniki Wrocławskiej – mówi Adam Zawisza.

Prywatnie mąż i ojciec dwóch córek. Czas wolny lubi spędzać aktywnie, w gronie rodziny i znajomych. Jego pasją jest motoryzacja oraz literatura historyczna, szczególnie okres II wojny światowej.

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję