Wydział Informatyki i Telekomunikacji

Jeśli tatuaż to najlepiej z kotem

Data: 29.11.2024

postery_29_11_2024-07.jpg

Posty w mediach społecznościowych mają wpływ na decyzje inwestorów i wartość spółek. Youtuberzy nie mają problemu z powielaniem treści kolegów z zagranicy. Nie da się odróżnić, czy post napisał człowiek, czy bot. To niektóre wnioski z badań studentów kierunku Sztuczna Inteligencja.

Po raz ósmy studenci z kierunku Sztuczna Inteligencja prezentowali postery z wynikami badań, które wykonali podczas kursu Analiza mediów cyfrowych, prowadzonego przez prof. Tomasza Kajdanowicza i Stanisława Woźniaka. Studenci podczas minutowych wystąpień opowiadali o 14 projektach. Mówili o metodach i efektach swojej pracy, które przedstawili na posterach. Do jakich wniosków doszli?

postery_29_11_2024-57.jpgOkazuje się, że nie trzeba wiele, żeby wykryć, iż żyjemy w bańkach informacyjnych i czego one dotyczą. Kilka projektów dotyczyło tego, że nie da się odróżnić zawartości generowanej w mediach społecznościowych od tej prawdziwej. Bardzo trudno wykryć, czy po drugiej stronie ekranu jest człowiek. Nie da się odróżnić, kto napisał post. Były więc też projekty, w ramach których studenci tworzyli narzędzie do detekcji treści wygenerowanych przez AI oraz analizowali oprogramowanie do wykrywania generatywnych obrazów.

postery_29_11_2024-39.jpgJedna z grup badała wpływ postów w mediach społecznościowych na decyzje inwestorów. Był też projekt dotyczący mody na tatuaże. Okazuje się, że obecnie największą popularnością cieszą się tatuaże z...kotami.

postery_29_11_2024-48.jpgStudenci prof. Tomasza Kajdanowicza dowiedli też, że youtuberzy, nie tylko polscy, uwielbiają kopiować treści czołowych influencerów zwłaszcza z USA. LinkedIn czy pasteIn – opłaca się kopiować. A skoro mowa o zarabianiu w internecie, to studenci z kierunku Sztuczna Inteligencja zbadali, że więcej polubień zbierają, a tym samym więcej dochodu przynoszą influencerom mniej formalne zdjęcia.   

postery_29_11_2024-31.jpgKilka posterów przedstawiało projekty dotyczące emocji. Studenci analizowali reakcje użytkowników w mediach społecznościowych. Okazuje się, że uważnie czytając komentarze w sieci można przewidzieć wyniki Eurowizji albo wyborów prezydenckich w USA. Nie zawsze jednak duży szum medialny przekłada się na sukces. Tak jest w świecie filmowym, gdzie szum medialny przekłada się na kasowy wynik filmów w przypadku tylko niektórych gatunków lub wytwórni. Sprawdza się to w odniesieniu do horrorów i produkcji Marvela.

postery_29_11_2024-09.jpg

Zdjęcia można znaleźć pod linkiem

postery_29_11_2024-12.jpg

postery_29_11_2024-26.jpg

postery_29_11_2024-17.jpg

Zapisz się na WITletter

Galeria zdjęć

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję