Katedra Sztucznej Inteligencji zorganizowała kolejną edycję AI Forum. Wydarzenie odbyło się w czwartek (26.06) w Strefie Kultury Studenckiej. Podczas niego studenci WIT zaprezentowali efekty swojej pracy nad projektami z zakresu sztucznej inteligencji.
AI Forum jest podsumowaniem pracy jedno lub trzysemestralnej studentów II stopnia na kierunku sztuczna inteligencja. Tworzą oni projekty, które mają za zadanie rozwiązanie istotnego problemu społecznego, naukowego albo biznesowego. To forma zaliczenia przedmiotu Projekt Naukowo-Wdrożeniowy.
– To sposób aktywizacji i wprowadzenia studentów do jednego z trzech światów, do których liczymy, że po ukończeniu studiów będą oni należeć. To znaczy albo będą przedsiębiorcami, innowatorami, startupowcami, czyli będą tworzyli nowe rozwiązania, albo to będą przyszli naukowcy, wybitni specjaliści, liderzy dobrych zespołów rozwojowo-badawczych – mówi prof. Tomasz Kajdanowicz, kierownik Katedry Sztucznej Inteligencji.
Wydarzenie zorganizowano po raz trzeci. Studenci I semestru prezentowali pomysły, a studiujący na III semestrze efekty projektów. Była też sesja plakatowa.
Wśród prezentowanych projektów znalazły się mi.in.: system AI pozwalający na analizę obrazów USG tarczycy, aplikacja umożliwiająca fotorealistyczną wizualizację tatuaży, prototyp aplikacji generującej studyjne zdjęcia portretowe na podstawie zwykłego selfie, czy projekt wykorzystujący sztuczną inteligencję do automatycznego rozpoznawania bohaterów książek i wyciągania ich kluczowych cech z tekstów, tak by stworzyć ich realistyczne wizualizacje.
– Pomysły studentów są bardzo ambitne. Na niektóre projekty udaje się uzyskać naprawdę duże finansowanie. Są oparte o projekty naukowe, powstają z nich publikacje. W historii tego typu projektów powstało już kilkadziesiąt publikacji minimum CORE A, także jest to naprawdę ogromne osiągnięcie – dodaje prof. Kajdanowicz.
Na AI Forum zapraszane jest również środowisko inwestorskie. Pozwala to na nawiązywanie współpracy i daje możliwość realizowania kolejnych inicjatyw po zakończeniu studiów albo w ramach doktoratów.